Pieni ilo, suuri vaikutus

17.04.2023

Kun väsyttää ja sen seurauksena mieli meinaa vähän laahata siellä negatiivisessa mössössä, olis hyvä yrittää nähdä ne päivän positiiviset jutut. Ne isot ja varsinkin ne pienet ilot.

Mua ei oikeastaan just nyt ihan hirveästi edes väsytä, mutta muutaman viikon olin aivan poikki ja siksi tämän asian tärkeys tuli taas mieleen.

Nautin ulkoilmasta nyt tosi paljon. On lämmin, mutta ei vielä liian kuuma puuhailla kaikenlaista. Haravoin vähän parina päivänä ja sitten tuli kova tuuli ja kas kummaa, saan aloittaa haravoimisen alusta. No mikäs siinä, tykkään siitä hommasta tosi paljon.

Sain olkkarin seinien maalaamiseen valmiiksi reilu kuukausi sitten. Nyt viihdyn siellä tosi paljon paremmin. Joku päivä vielä sinne ilmestyy puoli-ilmaiseksi joku mukava nojatuoli mulle ja sitten vasta nautinkin. En ole olohuoneen kalusteista ostanut tähän mennessä kaupasta muuta kuin kirjahyllyt, joten siksi oletan, että nojatuoli sinne jostakin taas ilmestyy. (Käytettynä en osta/ota vastaan kuin tutuilta, koska oon öttiäiskammoinen.)

Päivän pikkuilo

Oon alkanut aamuisin miettimään, mikä olis sen päivän pikkuilo, minkä haluaisin toteutuvan. Sillä tavalla oon saanut jokaiseen päivään jotain ihanaa ja kaikki siihen päälle tulevat kivat jutut on vaan ekstraa. 

Yhtenä päivänä halusin puuhommiin, toisena vähän haravoida, kolmantena kävellä auringossa ja sitten jonain päivänä haluan kirjoittaa. Kaikki ne on toteunut, koska oon ajatellut ne valmiiksi ja suunnitellut ajan milloin sen teen. Joskus pikkuiloon menee vaan viisi minuuttia ja joskus puoli tuntia. Yhtä tärkeitä ilon aiheita kaikki, vaikka se olis kuinka pieni, koska oon ite sen päättänyt.

Joskus mieli yrittää keulia ja haluaa samalle päivälle nuo kaikki. Sitten osa jää väkisin toteutumatta, koska elämä on sellaista, ja sitten harmittaa. Harmittaa niin paljon, ettei huomaa niitä muita pikkuiloja, mitkä sai kuitenkin päivässä itselleen.

Tän päivän aamulla päätetty pikkuilo oli kävely auringossa. Sen tein jo ja nyt kirjoitan. Siinä on jo kaksi syytä, mistä oon tosi iloinen. Se mihin keskittyy, se lisääntyy. Ilokin.

Ai että elämä on hyvää, kun sumu alkaa vähitellen hälvetä omasta aivokopasta.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita